Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Βασική Νομοθεσία Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων



Βασική Νομοθεσία Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων


 






Αριθμός 
Θέμα
ΥΑ 36927/4751/26-6-02 (ΦΕΚ 847/Β/8-7-2002)  
Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.)
ΥΑ 42558/5591/22-07-02 (ΦΕΚ 996/Β/1-8-2002)
Πιστοποίηση Προσωπικού Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 75707/8457  
Μεταβίβαση άδειας ίδρυσης ΙΚΤΕΟ και τρόπος υπολογισμού του αποδιδόμενου υπέρ Δημοσίου ποσοστού από το αντίτιμο που καταβάλλεται στα ΙΚΤΕΟ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 77052/8624  
Ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ εντός ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ και ΒΙΟΠΑ  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ50/77050/8626  
Ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ50/ 1583/217  
Θέση χορήγησης του χαρακτηριστικού αριθμού ελέγχου
Δ : 8/10-01-97 (ΦΕΚ 5/Α/28-1-1997
Τροποποίηση του Π.Δ. 49/1995 (Α΄ 37) «Τεχνικός έλεγχος οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 77/143/ΕΟΚ, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με τις οδηγίες 88/449/ΕΟΚ, 91/225/ΕΟΚ, 91/328/ΕΟΚ, 92/54/ΕΟΚ και 92/55/ΕΟΚ» σε συμμόρφωση με την οδηγία 94/23/ΕΚ  
Ν. 1350/1983 (ΦΕΚ 55/Α/26-4-1983)  
Υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις
ΠΔ 338/1984/27-02-87 (ΦΕΚ 118/Α/16-8-1984)  
Καθορισμός ταχύτητας διενεργείας περιοδικού τεχνικού ελέγχου ορισμένων οχημάτων.  
ΥΑ ΥΜΕ 44800/123/17-12-85 (ΦΕΚ 781/Β/24-1-/1985)
Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.  
ΚΥΑ-ΥΜΕ-ΥΟΙΚ Φ2/43086/4636 (ΦΕΚ 1086/Β/5/08/03)
Τροποποίηση και συμπλήρωση της Φ2/64580/2288/99 (ΦΕΚ 1523/Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ
ΥΑ 36927/4751/26-6-02 (ΦΕΚ 847/Β/8-7-2002)  
Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.)  
ΥΑ 42558/5591/22-07-02 (ΦΕΚ 996/Β/1-8-2002)  
Πιστοποίηση Προσωπικού Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.  
Ν 2963 (ΦΕΚ 268/Α/23-11-2001)
Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις.  
ΥΑ 42485/5569/19-07-02 (ΦΕΚ 940/Β/23-7-2002) ΥΑ 51835/6654/11-09-02 (ΦΕΚ 1238/Β/23-9-2002)  
Τεχνικές προδιαγραφές αυτομάτων γραμμών ελέγχου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Αριθμός 
Θέμα
ΥΑ 58413/7516 (ΦΕΚ 1350/Β/18-10-2002)  
Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων.  
YA YME 71703/8028 (ΦΕΚ 1824/Β/8-11-03)  
Τρόπος διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.  
ΥΑ ΥΜΕ 55108/5451 (ΦΕΚ 1364Β/23-9-2003)    
Τροποποίηση της 36927/4751/2002 (Β΄847) υπουργικής απόφασης «Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.)».  
ΥΑ ΥΜΕ 5055/562 (ΦΕΚ 175/Β/30-1-2004)  
Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων 42558/5591/2002 «Πιστοποίηση Προσωπικού Ιδιωτικών ΚΤΕΟ» και Φ2/75443/3519/99 «Καθορισμός προσόντων που συμμετέχουν στο έργο του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων».  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ50/11427/1249    
Ειδικότητες πτυχιούχων ΤΕΛ που είναι αποδεκτές για να εκπαιδευτούν και πιστοποιηθούν ως ελεγκτές σε Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ50/14204/1542    
Ειδικότητες διπλωματούχων μηχανικών που μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα του προϊσταμένου-υπευθύνου λειτουργίας και του υπευθύνου γραμμών σε Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 52176/5787    
Πιστοποίηση καταλληλότητας μηχανημάτων ελέγχου Ι.ΚΤΕΟ.  
Π.Δ. 208/2002/Α-194 (ΦΕΚ Α’ 194/23-8-2002)
Εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, σχολές οδηγών κλπ ρυθμίσεις.
ΥΑ 42485/5569/19-7-02 (ΦΕΚ 940/Β/23-7-02)  
Τεχνικές προδιαγραφές αυτομάτων γραμμών ελέγχου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ
ΥΑ ΥΜΕ 44800/123/17-12-85 (ΦΕΚ 781/Β/24-12-1985)  
Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
ΠΔ 49/11-02-95 (ΦΕΚ 37/Α/22-2-1995)  
Τεχνικός έλεγχος οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 77/143/ΕΟΚ, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με τις οδηγίες 88/449/ΕΟΚ, 91/225/ΕΟΚ, 91/328/ΕΟΚ, 92/54/ΕΟΚ και 92/55/ΕΟΚ.  
ΠΔ 8/10-01-97 (ΦΕΚ 5/Α/28-1-1997)
Τροποποίηση του Π.Δ. 49/1995 (Α΄ 37) «Τεχνικός έλεγχος οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 77/143/ΕΟΚ, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με τις οδηγίες 88/449/ΕΟΚ, 91/225/ΕΟΚ, 91/328/ΕΟΚ, 92/54/ΕΟΚ και 92/55/ΕΟΚ» σε συμμόρφωση με την οδηγία 94/23/ΕΚ  
ΚΥΑ ΥΜΕ-ΥΟΙΚ Φ2/64580/2288 (ΦΕΚ 1523/Β/27-7-1999)  
Τεχνικός έλεγχος μηχανοκινήτων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ.  
YA YME 71703/8028 (ΦΕΚ 1824/Β/8-11-03)
Τρόπος διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.  
ΚΥΑ-ΥΜΕ-ΥΟΙΚ Φ2/43086/4636 (ΦΕΚ 1086/Β/5/08/03)  
Τροποποίηση και συμπλήρωση της Φ2/64580/2288/99 (ΦΕΚ 1523/Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ.  
Αριθμός 
Θέμα
ΥΑ 12078/1343 (ΦΕΚ 435/3-03-2004)    
Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων 44800/123/85 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτ ων», όπως ισχύει και 71703/8028/03 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.  
ΥΑ ΥΜΕ 18586/698 (ΦΕΚ 411/Β/29-3-2000)    
Καθορισμός Τεχνικών Προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου LPG για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών  
Εγκύκλιος ΥΜΕ Φ23/50633/71 (ημ/νία 7-1-1998)  
Έλεγχος Συστήματος Διεύθυνσης των Οχημάτων με τη χρήση του Αποκλισιόμετρου
ΥΑ ΥΜΕ ΣΤ 29900/1977  
Περί της διαδικασίας εκδόσεως των εγκρίσεων για την κυκλοφορία στην Ελλάδα αυτοκινήτων οχημάτων.  
Εγκύκλιος ΥΜΕ 10868/Φ702.9 (ημ/νία 9/4/1996)  
Φορητοί Πυροσβεστήρες Οχημάτων  
Εγκύκλιος ΥΜΕ Φ2/52559/245 (ημ/νία 22/2/1996)  
Ηλιοροφές αυτοκινήτων  
ΥΑ ΥΜΕ 58144/014 (ΦΕΚ 138/Β/2-3-1996)    
Περιπτώσεις που απαλλάσσονται από την καταβολή προσαύξησης ειδικού τέλους, λόγω εκπρόθεσμης προσκόμισης οχήματος για τεχνικό έλεγχο  
Εγκύκλιος ΥΜΕ 4397/400 (ημ/νία 6/4/1998)    
Συμπλήρωση εγκρίσεων τύπου όσον αφορά την τοποθέτηση εμπρόσθιων προφυλακτήρων μορφής “front guards” σε οχήματα εμπορικής ονομασίας SUZUKI VITARA    
Εγκύκλιος ΥΜΕ 11064/1000 (ημ/νία 15/9/1999)  
Τοποθέτηση εμπρόσθιων προφυλακτήρων μορφής “front guards” ή “bull bars” σε οχήματα  
Εγκύκλιος ΥΜΕ Φ23/80131/6439 (ημ/νία 18/12/2000)  
Πρόσθετη κατασκευή ή προφυλακτήρες σε αυτοκίνητα τύπου τζιπ 4X4  
Εγκύκλιος ΥΜΕ 31370/1538 (ημ/νία 1/6/2001)    
Συμπλήρωση εγκρίσεων τύπου όσον αφορά την τοποθέτηση εμπρόσθιων προφυλακτήρων μορφής “nudge bars” σε οχήματα εργοστασίου κατασκευής LAND ROVER GROUP  
Εγκύκλιος Φ1/84288/3296 (ημ/νία 16/10/95)  
Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων  
Υ.Α. 27044/2913 (ΦΕΚ 676/Β/10-5-2005)  
Τροποποοίηση των υπουργικών αποφάσεων 44800/123/1985 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων», και 71703/8028/2003 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ», όπως τροποποιήθηκε με την υπουργικών αποφάσεων 12078/1343/2004.  
Υ.Α. Φ2/70916/2953/99 (ΦΕΚ 458/Β/20-4-2001)  
Τροποποίηση της Φ2/64580/2288/99 (Β’1523) ΚΥΑ «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ» σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 1999/52/ΕΚ.  
Αριθμός 
Θέμα
Υ.Α. Φ2/14133/1501
Τροποποίηση της Φ2/64580/2288/99 (Β’1523) ΚΥΑ «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ» όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ Φ2/70916/2953/99 (Β’ 458/2001), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις των οδηγιών 2001/9/ΕΚ και 2001/11/ΕΚ.  
Υ.Α. 27044/2913 (ΦΕΚ 676/Β/10-5-2004)    
Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων 44800/123/1985 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων» και 71703/8028/2003 «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.», όπως τροποποιήθηκε με την υπουργικών αποφάσεων 12078/1343/2004.  
Π.Δ. 232 (ΦΕΚ 109/Α/2-5-1989)  
Τροποποίηση διατάξεων του Π.Δ. 363/1986 «Συχνότητα περιοδικού τεχνικού ελέγχου ορισμένων κατηγοριών οχημάτων Π.Δ. 338/1984 και 1387/1981».  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 45007/4795 (ημ/νία 28/07/2004)
Εφαρμογή της ΥΑ 12078/1343/2004
ΚΥΑ –ΥΜΕ-ΥΟΙΚ Φ2/57216/7383 (ΦΕΚ 1323/Β/10-10-02)  
Καθορισμός αντιτίμου για τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου από τα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου.  
ΚΥΑ-ΥΜΕ-ΥΟΙΚ 30510/3941 (ΦΕΚ 719Β/13-6-02) ΚΥΑ-ΥΜΕ-ΥΟΙΚ Φ2/55009/4626/00 (ΦΕΚ 1028/Β/7-8-02)  
Καθορισμός παραβόλου για την έκδοση άδειας ίδρυσης Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου (Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.). Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Κοινότητα.  
ΥΜΕ 48921/6420 (ΦΕΚ 1193/Β/13-9-02)  
Παράταση της προθεσμίας της παρ. 4 του άρθρου 37 του Ν.2963/2001 (Α΄268) για τη διαπίστευση δημοσίων ΚΤΕΟ και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Φ2/75113/3519/25.10.99 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄1989) με θέμα «Καθορισμός προσόντων υπαλλήλων που συμμετέχουν στο έργο του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων».    
ΥΑ Υ.ΕΣ.Δ.Δ.ΑΠ & ΥΟΙΚ ΔΙΑΔΠ/18801 (ΦΕΚ 1200/Β/17-9-2001)    
Απλούστευση Διαδικασιών και σύντμηση προθεσμιών Διεκπεραίωσης Διοικητικών Ενεργειών αρμοδιότητας Υ.Μ.Ε    
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Α-74408/5649 (18-1-2004)  
Ύπαρξη ισχύοντος Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου κατά την διαδικασία χορήγησης άδειας κυκλοφορίας λόγω μεταβίβασης ή έκδοσης άδειας κυκλοφορίας στο όνομα των κληρονόμων.  
Υ.Α. 426 (ΦΕΚ966/Β/)  
Κατάργηση δικαιολογητικών κατά τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων και οριστικής διαγραφής.  
Υ.Α. 58144/614 (ΦΕΚ 138/Β/2-3-1992)  
Περιπτώσεις που απαλλάσσονται από την καταβολή προσαυξημένου ειδικού τέλους λόγω εκπρόθεσμης προσκόμισης οχήματος για τεχνικό έλεγχο.  
Υ.Α. Φ23/49521/5452 (2-8-2001)  
Σχετικά με την έδρα ενός οχήματος, Ε.Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ., του οποίου οι ιδιοκτήτες είναι περισσότεροι του ενός, και την υποχρέωση του οχήματος αυτού για περιοδικό τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Α41271/4199 (27-6-2001)  
Τεχνικός έλεγχος επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ23/78057/8929 (4-12-2001)  
Ειδικά τέλη του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου στα ΚΤΕΟ σε Ευρώ και ειδικά έντυπα παράβολα σε Ευρώ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ23/66878/7811 (25-10-2001)  
Ισοτιμία των ειδικών τελών του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου στα ΚΤΕΟ σε Ευρώ.
Αριθμός 
Θέμα
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Φ23/79252/9340 (19-12-2001)    
Αποστολή κατάστασης οικονομικών στοιχείων με τα ποσά των ειδικών τελών του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου σε Ευρώ.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 83193/2811 (17-6-1988)
Υποβολή δικαιολογητικών πριν από την έναρξη του τεχνικού ελέγχου οχημάτων.
Υ.Α. 21682 (ΦΕΚ 955/Β/20-11-1991)  
Εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 89/459/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 18ης Ιουλίου 1989 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με το βάθος των αυλακώσεων των ελαστικών ορισμένων κατηγοριών οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκούμενων τους.  
Υ.Α. 79400/2490 (ΦΕΚ 496/Β/16-06-1989)  
Ελαστικά οχημάτων.  
Υ.Α. 29871/2622/24-8-92 (ΦΕΚ 589/Β/30-09-1992)  
Ελαστικά των οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκούμενων τους και εγκατάσταση τους σ΄ αυτά, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 92/23/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 31ης Μαρτίου 1992.  
ΚΥΑ-ΥΝ-ΥΜΕ ΣΤ-20270/1973 (ΦΕΚ 884/Β/31-7-1973)  
Περί αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων Όπως ισχύει.  
EΓΚΎΚΛΙΟΣ ΥΜΕ Φ50/10603/1208 (16/4/04)  
Έλεγχος Φώτων και Αμορτισέρ  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 33965/1806 (21/09/04)  
Τοποθέτηση αντηλιακής μεμβράνης.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 27880 (10/09/81)  
Περί της τοποθετήσεως πλαστικών καλυμμάτων (τέντες) στα ανοιχτά φορτηγά αυτοκίνητα.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 11064/1000 (15-09-1999)  
Τοποθέτηση εμπροσθίων προφυλακτήρων μορφής FRONT GUARDS ή BULL BARS σε οχήματα.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 32150/2391  
Περί έλξης ρυμουλκούμενων και τοποθέτησης εξαρτημάτων σε αυτοκίνητα.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Οικ. ΦΑ10/ΙΚΤΕΟ/18121/ 819
Τεχνικός έλεγχος οχημάτων που φέρουν κοτσαδόρο.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΦΑ10/ΙΚΤΕΟ/7419/304  
Διευκρινήσεις σε θέματα τεχνικού ελέγχου οχημάτων.  
Υ.Α. Η-2347/555/78 (ΦΕΚ 123/Β/15-2-1978)  
Περί εφοδιασμού των αυτοκινήτων με κιβωτίδιο που θα περιέχει υγειονομικό υλικό πρώτων βοηθειών.  
Υ.Α. 19846/79 (ΦΕΚ 610/Β/13-7-1979)  
Περί εφοδιασμού των αυτοκινήτων οχημάτων και τρίκυκλων μοτοσικλετών με πυροσβεστήρες.
Αριθμός 
Θέμα
Υ.Α. ΣΤ-29852/1977 (ΦΕΚ 1288/Β/13-12-1977)  
Περί στοιχείων αναγνωρίσεως αυτοκινήτων, ρυμουλκούμενων, ημιρυμουλκουμένων και μοτοσικλετών.  
Ν. 2696 (ΦΕΚ 57/Α/23-3-1999)  
Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  
Y.A.
Διακριτικά αναγραφής στοιχείων Φ.Ι.Χ.
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/75660/3565 (ΦΕΚ 1999/Β/10-11-1999)  
Μορφή και περιεχόμενο της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/74702/3233 (ΦΕΚ 882/Β/2-10-1997)  
Επέκταση του θεσμού της ΚΕΚ σε όλους τους Νομούς της Χώρας.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/53302/295 (ΦΕΚ 73/Β/2-2-1996)  
Πρόγραμμα πρόσκλησης των οχημάτων των Νομών Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Καβάλας, Λάρισας, Μαγνησίας, Ιωαννίνων, Ηρακλείου, Εύβοιας, Βοιωτίας, και Κορινθίας για ειδικό έλεγχο καυσαερίων και χορήγηση Κ.Ε.Κ..  
Π.Δ. 363/14-9-1995 (ΦΕΚ 193/Α/14-9-95)  
Καθορισμός συστήματος επιβολής διοικητικών ποινών στους παράγοντες εφαρμογής του θεσμού της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ).  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/93350/4444 (ΦΕΚ 801/Β/25-10-94)  
Πλήρες πρόγραμμα πρόσκλησης των οχημάτων του Νομού Αττικής για ειδικό έλεγχο καυσαερίων και χορήγηση Κ.Ε.Κ..  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/94474/4556 (ΦΕΚ 829/Β/8-11-1994)  
Καθορισμός μεθόδου μέτρησης και επιτρεπομένων ορίων του μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) στα καυσαέρια των βενζινοκίνητων και υγραεριοκίνητων οδικών οχημάτων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/94475/4557 (ΦΕΚ 829/Β/8-11-1994)  
Καθορισμός μεθόδου μέτρησης και επιτρεπομένων ορίων θολερότητας στα καυσαέρια των πετρελαιοκινήτων οχημάτων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/92491/4358 (ΦΕΚ 797/24-10-1994)  
Ανάθεση εποπτείας εφαρμογής και καλής λειτουργίας του συστήματος της κάρτας ελέγχου καυσαερίων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/92492/4359 (ΦΕΚ 797/24-10-1994)  
Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με την εποπτεία εφαρμογής και καλής λειτουργίας του συστήματος της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ Φ50/75364/2158 (ΦΕΚ 519/Β/5-7-1994)  
Πρόγραμμα πρόσκλησης οχημάτων για ειδικό έλεγχο καυσαερίων για χορήγηση Κ.Ε.Κ..  
Κ.Υ.Α. 56361/324 ΥΟΙΚ & ΥΜΕ (ΦΕΚ 56/Β/9-2-1993)    
Αμοιβή που καταβάλλεται στα συνεργεία και κέντρα ελέγχου για τον ειδικό έλεγχο καυσαερίων.  
Κ.Υ.Α. ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΜΕ 103079/3712 (ΦΕΚ 710/Β/92  
Όροι και προϋποθέσεις εξουσιοδότησης συνεργείου επισκευής οχημάτων και Κέντρου ελέγχου για χορήγηση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων.  
Αριθμός 
Θέμα
Ν. 2052/5-6-1992 (ΦΕΚ 94/Α/5-6-1992)    
Μέτρα για την αντιμετώπιση του νέφους και πολεοδομικές ρυθμίσεις. Κεφάλαιο Α΄ : Διατάξεις για τα οχήματα Άρθρο 1 : Αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Άρθρο 3 : Καθιέρωση ειδικού ελέγχου καυσαερίων κυκλοφορούντων οχημάτων.    
Ν. 2366/12-12-1995 (ΦΕΚ 256/Α/12-12-1995)  
Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμών και Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις.  
Ν. 2289/6-2-1995 (ΦΕΚ 27/Α/8-2-1995)  
Αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων και άλλες διατάξεις.  
EΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 2723/336 (2/4/04)    
Χορήγηση ΚΕΚ από τα ΙΚΤΕΟ  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 48052/5113 (4/11/2004)  
Μεθοδολογία μέτρησης των εκπεμπόμενων καυσαερίων κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων.  
Υ.Α. 58144/614 ΥΜΕ (ΦΕΚ 138/Β/2-3-1992)  
Περιπτώσεις που απαλλάσσονται από την καταβολή προσαυξημένου ειδικού τέλους, λόγω εκπρόθεσμης προσκόμισης οχήματος για τεχνικό έλεγχο.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ Φ2/65259/1659/96 (5/6/1996)  
Διευκρινίσεις για τον τεχνικό έλεγχο αυτοκινήτων μη εγγεγραμμένων στη χώρα μας.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ 32004/4127 (3/6/2002)  
Έλεγχος συστημάτων του οχήματος που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΜΕ Φ2/19193/2171 (27/7/2005)  
Καθορισμός διαφορετικών στροφών μέτρησης του συντελεστή «λ», και  τη μέτρηση των καυσαερίων σε οχήματα εργοστασίων κατασκευής VW και AUDI.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 18613/1394 (6-6-96)  
Επεξήγηση του όρου «...για χρήση εκτός των οδών...» που αναφέρεται στην εγκύκλιο 29014/2636/93 και της ΚΥΑ 25006/2234/93 (ΦΕΚ Β’ 523)  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΤ-Ι6527 (8-7-77)  
Περί των θορύβων των αυτ/των.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 29014/2636 (23-8-93)  
Εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την οδηγία 92/97/ΕΟΚ περί «αποδεκτής ηχοστάθμης...των οχημάτων με κινητήρα...».  
Υ.Α. 32764/734/80 (ΦΕΚ 1093/Β/29-10-1980)    
Περί τροποποιήσεως και συμπληρώματος της μς αριθ. 1220/13/79 κοινής υπουργικής αποφάσεως «περί καθορισμού επιτρεπομένων ορίων θορύβου, προκαλουμένου υπό των αυτοκινήτων οχημάτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και τρόπου μετρήσεως αυτού»  
Υ.Α. 1220/13/79 (ΦΕΚ 75/B/27-01-1979)
Περί καθορισμού επιτρεπομένων ορίων θορύβων, προκαλουμένων υπό των αυτοκινήτων οχημάτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και τρόπου μετρήσεως αυτού.  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 20405/1566 (11-12-1996)  
Μέτρηση θορύβου σύμφωνα με το Παράρτημα Ι της οδηγίας 92/97/ΕΟΚ προς την οποία εναρμονίστηκε το Εθνικό Δίκαιο με την ΚΥΑ 25006/2234/93 (Β’523)  
Αριθμός 
Θέμα
Κ.Υ.Α. 25006/2234 (ΦΕΚ 523/Β/13-07-1993)
Αντικατάσταση των διατάξεων της απόφασης Γ-20/81567/898/1988 (ΦΕΚ Β-403) που αναφέρονται στην αποδεκτή ηχοστάθμη και στις διατάξεις εξατμίσεως των οχημάτων με κινητήρα, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 92/97/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 10ης Νοεμβρίου 1992.
Υ.Α. 62562/635 (ΦΕΚ 187/Β/6-4-1987)  
Τεχνικός έλεγχος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οχημάτων πριν από την ταξινόμησή τους για έκδοση αδείας κυκλοφορίας στην Ελλάδα για πρώτη φορά.  
16857/1045 (ΦΕΚ 777/Β/9-6-2005)  
Τροποποίηση της υ.α. 36927/4751/2002 (Β’847) «Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.)» όπως ισχύει.  
Υ.Α. 49327/3434/86 (25-2-1987)  
Περί της ακολουθητέας διαδικασίας σε περίπτωση διαπίστωσης εντοιχισμού ή παραποίησης του αριθμού πλαισίου μεταχειρισμένων οχημάτων που επιθεωρούνται από τα ΚΤΕΟ σύμφωνα με την 31806/85 απόφαση.  
Υ.Α. 62562/635 (27.2/6.4.87)
Τεχνικός έλεγχος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οχημάτων πριν από την ταξινόμησή τους για έκδοση αδείας κυκλοφορίας στην Ελλάδα για πρώτη φορά.
ΟΔΗΓΙΑ 96/96 ΕΕ
 
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17020
 
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΑ-5/01
 
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΑ-5/02
 
ΓΑΛΛΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΚΤΕΟ
   



ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


ΣΗΜΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

Κωδικός αριθμός
 ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
1000
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ & ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ - ΕΙΔΙΚΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
2000 3000 4000
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ
5000
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
6000
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΑΜΑΞΩΜΑ - ΘΑΛΑΜΟΣ (ΚΑΜΠΙΝΑ) - ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ
7000
ΆΞΟΝΕΣ, ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ
8000 9000
ΦΩΤΑ, ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
10000
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΣΗΜΑΝΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
11000
ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ
12000
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ -ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ- ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ- ΕΞΑΤΜΙΣΗ
13000
ΡΥΠΑΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
14000 15000
Οχήματα μεταφοράς επιβατών δημόσιας χρήσης
(αστικά - ημιαστικά - υπεραστικά - τουριστικά Λεωφορεία & ΕΔΧ)
16000
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΠΑΘΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ



Ανάλυση Νομοθεσίας
  • Τα μηχανοκίνητα οχήματα που είναι εγγεγραμμένα στην Ελλάδα , καθώς και τα ρυμουλκούμενα και τα ημιρυμουλκούμενά τους, υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό  έλεγχο.
  • Tα οχήματα που ταξινομούνται στη χώρα μας ως καινούργια υπόκεινται σε πρώτο τεχνικό έλεγχο τέσσερα έτη από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας του για τα ΕΙΧ και για τα μικρά φορτηγά και ένα έτος από την ανωτέρω ημερομηνία για τις λοιπές κατηγορίες οχημάτων, και στη συνέχεια σε κανονικό περιοδικό έλεγχο σύμφωνα με την προβλεπόμενη συχνότητα.
  • Tα οχήματα που ταξινομούνται στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα υπόκεινται σε πρώτο τεχνικό έλεγχο πριν από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας και στη συνέχεια σε κανονικό περιοδικό έλεγχο σύμφωνα με την προβλεπόμενη συχνότητα.
  • Το Πιστοποιητικό Ελέγχου (ΔΤΕ) που έχει εκδοθεί από κράτος μέλος της ΕΕ και αποδεικνύει ότι ένα μηχανοκίνητο όχημα που είναι εγγεγραμμένο στο εν λόγω κράτος μέλος, έχει υποβληθεί επιτυχώς σε τεχνικό έλεγχο σύμφωνα τουλάχιστον με τις διατάξεις της οδηγίας 96/96/ΕΚ, όπως ισχύει, αναγνωρίζεται και έχει την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα που εκδίδονται στην Ελλάδα


Εκπρόθεσμος επανέλεγχος οχήματος
Στις περιπτώσεις  που απαιτείται επανέλεγχος εντός 20 ή 30 ημερών, δεν έχει ισχύ το χρονικό περιθώριο των τριών (3) εβδομάδων πριν ή μίας εβδομάδας μετά για την προσκόμιση του οχήματος για τεχνικό έλεγχο.

Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει εκπρόθεσμα για επαναληπτικό έλεγχο, δηλαδή μετά την παρέλευση των 20 ή 30 ημερών, κατά περίπτωση, από την ημερομηνία που διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις, ή αν δεν έχουν αποκατασταθεί σ' αυτό όλες οι σοβαρές ελλείψεις εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις της υπουργικής απόφασης 44800/123/85, και εισπράττεται πρόσθετο ειδικό τέλος υπέρ του δημοσίου σύμφωνα με τις διατάξεις της Φ2/57216/7383/02.

Σε περίπτωση αργιών οι προσδιοριζόμενες κατά τα ανωτέρω, ημερομηνίες ελέγχου ή επαναληπτικού ελέγχου (επανελέγχου) μετατίθενται στην αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Αντίτιμο για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου
Το ύψος του αντιτίμου για τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ καθορίζεται από το κάθε ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ υποχρεούνται να υποβάλλουν στη Δ.Α.Χ.Μ. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. κάθε αλλαγή του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών που εφαρμόζουν, τουλάχιστον τρεις μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος της αλλαγής.
Το προβλεπόμενο από το άρθρο 39 του Ν. 2963/2001 ποσοστό 10% υπέρ του Δημοσίου, αποδίδεται από τα ΙΚΤΕΟ στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. ανά ημερολογιακό τρίμηνο. Η απόδοση πραγματοποιείται εντός του επομένου μηνός που ακολουθεί τη λήξη του τριμήνου. Αντίγραφο του παραστατικού πληρωμής υποβάλλεται από τα ΙΚΤΕΟ στη Δ.Α.Χ.Μ. σε αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών από την έκδοσή του.
Η απόδοση των ποσών των προηγουμένων παραγράφων προς τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. γίνεται με αναλυτική κατάσταση στην οποία αναγράφονται για το συγκεκριμένο τρίμηνο, τα ελεγχθέντα αυτοκίνητα ανά κατηγορία ελέγχου και ανάλυση του αποδιδόμενου ποσού.
Η Δ.Α.Χ.Μ. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών σε περίπτωση διαπίστωσης διαφορών στα καταβαλλόμενα ποσά ειδοποιεί τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.
Το εκάστοτε ισχύον τιμολόγιο θα αναρτάται σε εμφανή θέση στο κάθε ΙΚΤΕΟ.

Ευθύνες του κατόχου του οχήματος
Ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να προσκομίζει τούτο για τεχνικό έλεγχο καθαρό εσωτερικά και εξωτερικά ώστε κάθε εξάρτημα να είναι δυνατόν να ελεγχθεί εύκολα. Στην περίπτωση που κατά την κρίση της υπηρεσίας δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές, το Κέντρο έχει δικαίωμα να αρνηθεί τον έλεγχο. Ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος, που διενεργείται από το ΚΤΕΟ δεν απαλλάσσει τον οδηγό και τον ιδιοκτήτη του οχήματος από την υποχρέωση που έχουν να συντηρούν και να διατηρούν το όχημα σε καλή κατάσταση.

Συχνότητα περιοδικού τεχνικού ελέγχου


 Κατηγορία οχήματος
Πρώτος έλεγχος
Συχνότητα ελέγχου
1. ΕΙΧ και
Φορτηγά με ΜΒ<3.5 τ
Τέσσερα έτη από την ταξινόμησή τους ως καινούργιων
Κάθε δύο έτη
2. Φορτηγά με ΜΒ ³ 3.5τ
Ένα έτος από την ταξινόμησή τους ως καινούργιων
Κάθε ένα έτος
3. Λεωφορεία
»
»
4. Ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα,
με ΜΒ ³ 3.5 τ.
»
»
5. Ταξί και ασθενοφόρα
»
»


Προθεσμία προσκόμισης του οχήματος για τεχνικό έλεγχο

Ο επόμενος περιοδικός τεχνικός έλεγχος, στην περίπτωση που στο όχημα δε διαπιστωθούν σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, λαμβάνει χώρα στο χρονικό διάστημα από τρεις εβδομάδες πριν έως και μία εβδομάδα μετά την ημερομηνία που αναγράφεται στο ΔΤΕ, με βάση τη νομοθετημένη συχνότητα ελέγχου. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τότε το όχημα θεωρείται εκπρόθεσμο και επέρχονται όλες οι συνέπειες που προβλέπει ο νόμος.

Κατηγορίες οχημάτων σε σχέση με τον τεχνικό έλεγχο

  1. Οχήματα Κατηγορίας 1:
    Μηχανοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις επιβατικές μεταφορές και έχουν περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων, εκτός της θέσεως του οδηγού.
  2. Οχήματα Κατηγορίας 2:
    Μηχανοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων, των οποίων η ανώτατη επιτρεπόμενη μάζα υπερβαίνει τα 3500Kg.
  3. Οχήματα Κατηγορίας 3:
    Ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα, των οποίων η ανώτατη επιτρεπόμενη μάζα υπερβαίνει τα 3500 Kg.
  4. Οχήματα Κατηγορίας 4:
    Ταξί και ασθενοφόρα.
  5. Οχήματα Κατηγορίας 5:
    Μηχανοκίνητα οχήματα με τέσσερις  τουλάχιστον τροχούς που συνήθως χρησιμοποιούνται για την οδική μεταφορά εμπορευμάτων και των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα δεν υπερβαίνει τα 3500 Kg, εκτός των γεωργικών  ελκυστήρων και μηχανημάτων.
  6. Οχήματα Κατηγορίας 6:
     Μηχανοκίνητα οχήματα με τέσσερις τουλάχιστον τροχούς, που χρησιμοποιούνται στις επιβατικές μεταφορές και των οποίων οι θέσεις καθημένων, εκτός της θέσεως οδηγού, δεν υπερβαίνουν τις οκτώ.
  7. Οχήματα δίκυκλα 
    Δίκυκλα οχήματα

Εκπρόθεσμος έλεγχος οχήματος

Τα αυτοκίνητα που προσέρχονται εκπρόθεσμα για τεχνικό έλεγχο, μπορούν να ελέγχονται και από ιδιωτικά ΚΤΕΟ εφόσον προσκομισθεί αποδεικτικό είσπραξης Δημοσίου Ταμείου από το οποίο θα προκύπτει ότι έχει καταβληθεί το αντίστοιχο αυξημένο ειδικό τέλος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1350/83 υπολογιζόμενο επί του ισχύοντος ειδικού τέλους που καταβάλλεται στα δημόσια ΚΤΕΟ για την κατηγορία του οχήματος και το είδος του ελέγχου.

Ειδικά σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για τεχνικό έλεγχο, μέχρι 15 ημέρες,  εισπράττεται πρόσθετο τέλος υπέρ του δημοσίου, το οποίο αντιστοιχεί στο μισό του ισχύοντος ειδικού τέλους που καταβάλλεται στα δημόσια ΚΤΕΟ για τον κανονικό τεχνικό έλεγχος της αυτής της κατηγορίας οχήματος.

Αν το όχημα προσκομισθεί εκπρόθεσμα πέραν των 15 ημερών, εισπράττεται πρόσθετο τέλος υπέρ του δημοσίου ίσο με το ειδικό τέλος που καταβάλλεται στα δημόσια ΚΤΕΟ για τον κανονικό τεχνικό έλεγχος αυτής της κατηγορίας οχήματος .Τα κινητά παράβολα που αντιστοιχούν στους εκπρόθεσμους ελέγχους δύναται να παρέχονται και από το Ιδιωτικό ΚΤΕΟ.

Σημεία ελέγχου και καταγραφή των ελλείψεων
Κατά τον τεχνικό έλεγχο εξετάζονται όλα τα σημεία που ορίζονται στην αριθμ. 44800/123/85 απόφαση (B΄ 781) όπως κάθε φορά ισχύει και οι ελλείψεις σημειώνονται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. (Βλέπε Πίνακα του Παραρτήματος συναφή με τους κωδικούς ελλείψεων ανά φάση ελέγχου)

Διαβάθμιση των ελλείψεων
Οι ελλείψεις που διαπιστώνονται κατά τον τεχνικό έλεγχο διαβαθμίζονται σε δευτερεύουσες, σοβαρές και επικίνδυνες, 

Δευτερεύουσες ελλείψεις
Δευτερεύουσες ελλείψεις είναι εκείνες που δεν υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη του οχήματος να το επαναφέρει για επανέλεγχο, επιβάλλουν όμως υποχρέωση του ιδιοκτήτη για επισκευή της έλλειψης εντός δύο μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του ΔΤΕ. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται ΕΣΤΕ.

Κάθε δευτερεύουσα έλλειψη σημειώνεται και ενημερώνεται για αυτή ο κάτοχος του οχήματος, επισημαίνοντας του την υποχρέωση να την αποκαταστήσει στο ανωτέρω εύλογο χρονικό διάστημα.  

Σοβαρές ελλείψεις
Σοβαρές ελλείψεις είναι εκείνες που υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη του οχήματος να αποκαταστήσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις και να επαναφέρει το όχημα για επανέλεγχο στο Ι.ΚΤΕΟ.

Στην περίπτωση αυτή δε χορηγείται ΕΣΤΕ, αλλά μόνο Δ ΤΕ που ισχύει για είκοσι (20) ημέρες, εντός των οποίων το όχημα θα πρέπει να επισκευασθεί και να προσκομισθεί για επανέλεγχο. Αν το όχημα χρειάζεται εκτεταμένες επισκευές ή απαιτείται διοικητική διαδικασία μεγαλύτερης διάρκειας, είναι δυνατό να χορηγηθεί από τον προϊστάμενο του IΚΤΕΟ προθεσμία έως τριάντα (30) ημερών για τον επανέλεγχο.

Επικίνδυνες ελλείψεις
Επικίνδυνες ελλείψεις είναι εκείνες που επιβάλλουν απαγόρευση της κυκλοφορίας του οχήματος μέχρι την αποκατάσταση των ελλείψεων που διαπιστώθηκαν και τον εφοδιασμό του με νέο ΔΤΕ ύστερα από επιτυχή επανέλεγχο από Ι.ΚΤΕΟ.
Στην περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων από Ι.ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να ακινητοποιήσει το όχημα και ειδοποιείται από τον υπεύθυνο του Ι.ΚΤΕΟ άμεσα η αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, στα όργανα της οποίας ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να παραδώσει τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος. 

Στην περίπτωση που οι επικίνδυνες ελλείψεις αφορούν τα σημεία ελέγχου 1101 και 1201, όπως αυτά προσδιορίζονται στην ΥΑ 44800/85 ο υπεύθυνος του Ι.ΚΤΕΟ ενημερώνει εγγράφως και την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που έχει εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας. Στην περίπτωση αυτή δε χορηγείται ΕΣΤΕ αλλά συντάσσεται και παραδίδεται από το Ι.ΚΤΕΟ σχετική βεβαίωση αναφορικά με τα ανωτέρω.

Επανέλεγχος οχήματος
Κατά τον επανέλεγχο το όχημα ελέγχεται μόνο στα ακόλουθα σημεία:
(1) τα σημεία της σοβαρής ή επικίνδυνης έλλειψης που αναγράφονται στο ΔΤΕ του κανονικού πλήρους τεχνικού ελέγχου.
(2) τα στοιχεία της ταυτότητας του οχήματος.
(3) τα σημεία που έχουν άμεση σχέση με τη σημειωθείσα αρχική έλλειψη (π.χ για επανέλεγχο λόγω τρύπιας εξάτμισης επανελέγχονται επιπλέον και τα καυσαέρια).
(4) τυχόν εμφανείς νέες ελλείψεις ιδιαίτερα σε αυτές που έχουν άμεση επίπτωση στην οδική ασφάλεια.
Στην περίπτωση που ο επανέλεγχος γίνεται σε ΚΤΕΟ άλλο από αυτό του κανονικού πλήρους ελέγχου, τότε ελέγχονται και τα σημεία 1101 και 1200 του Παραρτήματος της ΥΑ 44800/123/85, όπως ισχύει.
Κατά τον επανέλεγχο οχήματος στο οποίο είχαν διαπιστωθεί σοβαρές ελλείψεις στα σημεία 1101, 1200 ή 1306.1 ο κάτοχός του πρέπει να προσκομίσει πρωτότυπη βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ότι δε συντρέχουν λόγοι απαγόρευσης της κυκλοφορίας του οχήματος. Αντίγραφο της ανωτέρω βεβαίωσης κρατείται στο αρχείο του Ι.ΚΤΕΟ μαζί με το ΔΤΕ.

ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
Σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων η διαδικασία ελέγχου συμπεριλαμβάνει την ανίχνευση διαρροής LPG (σε υγραεριοκίνητα οχήματα), καθώς και μέτρηση εκπομπής θορύβου.

ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΟΡΙΑ

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ

A’ ΟΡΙΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Οχήματα με ρυθμιζόμενο τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα
Ρύπος
Ρελαντί
2500 ± 300 στρ/λεπτό
Μονοξείδιο του άνθρακα (CO) %
<=0,5
<=0,3
Υδρογονάνθρακες (HC) ppm
<=120
<=100
Συντελεστής “λ”
 0,97 ¸ 1,03 στις   2500 ± 300 στρ/λεπτό

Οχήματα με αρρύθμιστο τριοδικό ή οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα                                                            
Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO) %
<=1,2
<=1
Υδρογονάνθρακες (HC) ppm
<=220
<=200
Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας με έτος πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν την 1/10/1986                                 
Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO) %
<=4,5
<=4
Υδρογονάνθρακες (HC) ppm
<=800
<=700
Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας με έτος πρώτης άδειας κυκλοφορίας μετά την 1/10/1986                                 
Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO) %
<=3.5
<=3
Υδρογονάνθρακες (HC) pp
<=500
<=400
ΟΡΙΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ OXHMATΩΝ

Θολερότητα Καυσαερίων
Πετρελαιοκινητήρες με φυσική απορρόφηση
Πετρελαιοκινητήρες με υπερπλήρωση (Turbo)
Συντελεστής Απορρόφησης «Κ» 
Κ Í=2,5 / m
Κ Í=3 /m




ΟΡΙΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡΟΜΕΤΡΟΥ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΡΟΧΩΝ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΞΟΝΑ
ΑΠΟΔ ≤ 25%
Σ
ΔΙΑΦ ≥30%
Σ
25%<ΑΠΟΔ ≤ 45%
Δ
21%<ΔΙΑΦ<30%
Δ




ΟΡΙΑ ΦΩΤΟΜΕΤΡΟΥ
ΦΩΤΟΜΕΤΡΟ
ΦΩΤΑ ΠΟΡΕΙΑΣ
ΦΩΤΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ
15Kcd<ΕΝΤΑΣΗ<25kCd
Δ
3Kcd≤ΕΝΤΑΣΗ≤6kCd
Δ
ΕΝΤΑΣΗ<15kCd
Σ
ΕΝΤΑΣΗ<3kCd
Σ
-

ΔΕΣΜΗ 
Σ

                                              ----------------------------------------------




Οριακές τιμές μέτρησης στο φρενόμετρο



 ΟΡΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΦΡΕΝΟΜΕΤΡΟΥ

   ΚΥΡΙΑ ΦΡΕΝΑ

• Συνολική δύναμη πέδησης όλων των τροχών:  πάνω από το 50% του απόβαρου
     Εάν είναι 25% - 50% = Σοβαρή έλλειψη
     Εάν είναι < 25% = Επικίνδυνη έλλειψη

• Διαφορά φρένου (αριστερά-δεξιά κατ΄ άξονα):  όχι πάνω από 15%
     Εάν είναι 15% - 30% = Δευτερεύουσα έλλειψη
     Εάν είναι > 30% = Σοβαρή έλλειψη
     Εάν δεν αναπτύσσονται δυνάμεις σε τροχό = Επικίνδυνη έλλειψη

• Αντίσταση ελεύθερης κύλισης:*  όχι πάνω από 250 Ν

• Στρεβλότητα:  όχι πάνω από 10%
     Εάν είναι 10% - 20% = Δευτερεύουσα έλλειψη
     Εάν είναι > 20% = Σοβαρή έλλειψη


   ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ

• Συνολική δύναμη πέδησης του χειρόφρενου:  πάνω από το 16% του απόβαρου

• Διαφορά χειροφρένου (αριστερά-δεξιά):  όχι πάνω από 25%.*
     Εάν είναι Μονόπλευρη αλλά επαρκής = Δευτερεύουσα έλλειψη

(*) Κανόνας της τέχνης – Μη νομοθετημένο όριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου